جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

آب به آسیاب دشمن نریزید، لطفاً!

در خبرها خواندیم که آقای دکتر ظریف در آستانه‌ی روز دانشجو به جمع دانشجویان دانشگاه تهران رفته و خطاب به‌آنها گفته‌اند: «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟‌ آیا واقعاً به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟» به‌عنوان کسی که چندین سال است پیشرفت‌ها و تغییرات صنایع نظامی کشورمان را رصد می‌کند، به جناب آقای ظریف عرض می‌کنم:


اولاً: قبل از هر گونه اظهار نظری در این خصوص بهتر بود سری به وزارت دفاع می‌زدید و از وزیر محترم در این خصوص پرسش می‌کردید یا از مشاور مطلعی در این باره می‌پرسیدید و بعد حکم می‌دادید که میزان توان ما در مقابله با آمریکایی‌ها چقدر است و یا اصلاً آمریکایی‌ها می‌توانند غلطی را در خصوص کشور ما بکنند.؟ همان‌گونه که پیر مرادمان گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 

دوماً: جناب وزیر، تو این اوضاع و احوال که آمریکایی‌ها و سگ زنجیریشان ـ رژیم صهیونیستی ـ‌ از گزینه‌ی نظامی برای مقابله با حق مسلم ما در غنی‌سازی هسته‌ای حرف می‌زنند و عرب‌ها نیز چراغ سبز به آنها نشان داده و برای اقدام شیطانی آنها لحظه‌شماری می‌کنند ـ در همین روز 16آذر، وزیر دفاع آمریکا دوباره از گزینه‌ی نظامی گفت و به عرب‌ها اطمینان داد که آمریکا پشتیبان آنهاست ـ‌صلاح است نیروهای مسلح کشور را که نقطه‌ی امید مردم غیور این سرزمین هستند، این‌گونه تضعیف کنیم.

سوماً: حتماً شما بهتر از من می‌دانید که شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 و 22 روزه و خفت و خواری استکبار جهانی و سلفی‌های خودفروخته در سوریه و... را امروزه خیلی‌ از غربی‌ها و عرب‌های بی‌تعصب ناشی از پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌ی علوم نظامی می‌دانند. از سوی دیگر وقتی خبر ارتقای بُرد موشک‌های ایران علنی شد و آمریکایی‌ها از ترس نابودی سگ زنجیریشان مجبور شدند در تهدیدهایشان یکی به نعل و یکی به میخ بزنند. پس سخنان شما در دانشگاه تهران، تحت هر شرایط و یا اهدافی که بیان شده باشد، مغایرت جدی با منافع ملی ایران و ایرانی دارد، لطفاً‌ کمی با تدبیر و سنجیده صحبت کنید.
نکته پایانی: از دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده، انتظار سنجیده و مدبرانه سخن گفتن انتظار همگان است. لیکن در 100روز گذشته این چندمین بار است که احساس می‌کنیم حرف‌های نسنجیده که نشان از تدبیر ندارد و ناامیدی را در بین مردم می‌پراکند، به زبان دولتیان می‌آید و جو آرامش را در جامعه به‌هم می‌زند. زمانی که دولت‌های زورگو بر طبل تحریم می‌کوبند و مدعی هستند که تحریم‌ها ایران را وادار کرده پای میز مذاکره بیاید، از خزانه‌ی خالی صحبت کردن و در حالی‌که بی‌تعصب‌های گریخته به دامن دشمن به‌دورغ و از سر تهمت دم از سخت‌گیری‌های حکومت و اختناق در حوزه‌ی فرهنگ می‌زنند، از فضای امنیتی و ممنوع القلم‌ها گفتن، شاید نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن باشد. لطفاً کمی با تدبیر، سنجیده و امیدوار کننده با مردم سخن بگویید.
از جنگ روانی دشمن غافل نشویم!
زنده باد ایران قدرتمند و عزت‌مدار


نظرات  (۳)

سلام استاد:
کاملا با شما موافق می باشم در کتاب سن تزو چینی که اوایل قرن اول میلادی در چین روشهای نظامی و مقابله با دشمن را  یادآوری می کند می گوید که: در برابر دشمنان آنچنان خود را قوی نگه دار که فکر حمله را ا به شما را نداشته باشندو... فکر کنم باید از این  کتاب که به عنوان " هنر جنگ " نام برده شده است یک جلد به این عزیزان دیپلمات اهدا شود.

با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در قسمت "گلدون  وبلاگی" منتشر شد.سایت حرف تو با آدرس:

http://harfeto.ir/?q=node/18740

http://dana.ir/News/35967.html

منتشر شد

خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید .

 

هدیه سایت حرف تو به شما:

 

ابزارهاى تسهیل کننده، مثل رایانهها و ارتباطات اینترنتى و فضاى مجازى و سایبرى هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعى که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوقالعادهاى است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خداى متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما براى ترویج معارف اسلامى چه استفادهاى کردید؟ 

بیانات رهبری در دیدار با روحانیون خراسان‌شمالی 19/07/91

  • یه مهمون تازه وارد
  • البته فکر میکنم چندان هم حق با شما نباشد.
    آخه تا کی میخایم با توهم قدرت از پیشرفت باز بمونیم!!!!
    شاید با این لحن آقای وزیر دانشجوها بیشتر به خودشون بیانو به غیرت ملیشون بربخوره ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی