جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

منافع ملی کیلو چند؟!

این روزها جناب عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی دولت خاتمی، کسی که سال 1388 در افاضاتشان فرموده بودند: «اگر احمدی نژاد رئیس جمهور شود باید چادر به سر کرده و از ایران فرار کنیم» هرچند ایشان زیر حرفشان زده و از کشور فرار نکردند، در مصاحبه با روزنامه‌ی آرمان برنامه‌های پشت‌ پرده‌ی اصلاح‌طلبان را در عزل و نصب مدیران دولتی افشا کرده است. وی با تأکید بر اینکه نباید هیچ‌یک از مدیران دولتی از میان اصولگرایان انتخاب شوند، گفته: «ممکن است در شاهرگ‌های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ‌ها به مرحله‌ی اجرا نزدیک نمی‌شود و به همین دلیل هم دولت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند»

به گزارش منابع خبری با این‌که هنوز شش ماه از استقرار دولت تدبیر و امید نگذشته، بیش از 2600تن از مدیران دستگاه‌های دولتی برکنار شده‌ و بعضی هم در انتظار عزل هستند. نکته دیگر این است که اصلاح‌طلبان هنوز هم راضی به این همه تغییرات نشده و با فشارهای که از سوی افراد درشت و ریزی که به دولت وارد می‌شود، تلاش آنها بر این است تا رده‌ی آبدارچی هم افراد را از بین اصلاح‌طلبان انتخاب کنند.



با اینکه جناب رئیس جمهور با شعار محوری اعتدال، بر جایگاه ریاست جمهوری نشستند، اما دوستان و همکاران وی همچون بلدوزر به اردوگاه مدیران زده و تروخشک را باهم ریشه‌کن می‌کنند. البته در آن سو هم افراد معلوم الحال و شرکت کننده در فتنه‌ی 88 را با لطایف الحیل در مصدر امور می‌نشانند. این عزل و نصب‌ها تا جایی پیش رفته که محمدرضا باهنر، مردم آرام مجلس هم زبان به اعتراض گشوده و معتقد است: «کار به عزل سرایدار مدرسه رسیده است

در میان دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور بیشترین تغییرات را با 465 عزل و نصب به خود دیده است. با وجودی که وزیر کشور دولت یازدهم، سهمیه اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شود، اما آگاهان به امر می‌دانند که چهره‌های پرنفوذ دولتی، در برخی عزل و نصب‌های وزارت کشور و استانداری‌ها نقش مهمی را بر عهده دارند و به همین سبب است که در بیشتر استان‌های کشور شاهد موج برکناری مدیران دولت قبل و انتصاب افراد جدید به جای آنها هستیم.

یادمان باشد: ما ادعای مسلمانی داریم و افتخارمان این است که شیعه‌ی امیرالمؤمنین علی(ع) هستیم. در  آیین مسلمانی خواندیم که رسول خدا(ص) بعد از فتح مکه خانه‌ی دشمن شماره‌ی یک اسلام، ابوسفیان را محل امان معرفی کرد و در غزوه‌ی حنین این دشمن غدار و فرزندانش را مورد لطف قرار داد. امیرالمؤمنین علی(ع) نیز بعد از پذیرفتن بیعت امت، افرادی چون زیاد بن ابیه و ابوموسی اشعری را در پست حکومت ابقا و تا لغزشی از آنان ندیده بود، حتی نقدشان نکرد.

یادمان باشد: کشورهایی که ادعایی در حوزه‌ی دین هم ندارند، برای حفظ منافع ملی‌شان، وقتی رئیس جمهور تغییر می‌کند، تغییرات را در سطح وزرا و اندکی از مدیران رده‌ی بالا و مؤثر انجام می‌دهند نه مدیرانی میانی و آبدارچی‌ها.

به یقین می‌دانیم که بعضی از مدیران دولتی، در دولت‌های قبلی اگر در قدوقواره‌ی جمهوری اسلامی نبودند، در ردیف پسر زیاد و ابوسفیان هم به‌حساب نمی‌آمده و نمی‌آیند. برخورد بلدوزری با آنها خارج از انصاف و مغایر منافع ملی و دینی ماست.

نکته‌ی دیگر: برای مقابله با دشمن که تمام توانش را برای زمین زدن ما گذاشته، حتماً نیاز است که باهم و متحد، با غیرتِ ایرانی و متعهد به عقاید دینی در کنار هم باشیم. این گونه تسویه‌حساب و جابه‌جایی‌ها بدون شک امنیت و منافع ملی ما را هدف می‌گیرد چه بدانیم چه ندانیم.

 آقای رئیس جمهور! از شما که لباس پیامبر(ص) و عمامه امیرالمؤمنین(ع) را بر سر و تن دارید، انتظار این است که میدان به کلانتری‌ها و... که از سر حقد و کنیه با اصولگرایان، آروزیشان چادر به سر کردن و فرار از کشور بود، ندهید تا مبادا آنچه در این 35سال به‌دست آورده‌ایم، دو دستی تقدیم دشمن کنیم. هنوز زخم فرار فتنه‌جویانی مانند فاطمه حقیت‌جو و موسوی خوئینی‌ها و... از فتنه‌گران مجلس ششم و افشای اسرار کشور به بهای اندکی در نزد دشمن، قلب بسیاری از ایرانی‌ها را آزرده است.


نظرات  (۳)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/31642
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در قسمت "گلدون وبلاگی" منتشر شد.سایت حرف تو با آدرس:
http://harfeto.ir/?q=node/21547
http://dana.ir/News/55682.html
منتشر شد
خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید .
هدیه سایت حرف تو به شما:
پیامبر اسلام: عدالت نیکو است اما از دولتمردان نیکوتر، سخاوت نیکو است اما از ثروتمندان نیکوتر؛ تقوا نیکو است اما از علما نیکوتر؛ صبر نیکو است اما از فقرا نیکوتر، توبه نیکو است اما از جوانان نیکوتر و حیا نیکو است اما از زنان نیکوتر.
(
نهج الفصاحه، ح 2006)

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
منافع ملی کیلو چند؟! "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/21806  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام حسین (علیه‌السّلام): هر کس انسانی را از گم‌راهی به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجری مانند آزاد کردن بنده دارد.‌"

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی