جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

گندِ نمک!

  خدا رحمت کند قدیمی‌ها را که با زبان ضرب‌المثل بسیاری از حقایق و ناگفتنی‌ها را به شیوایی بیان می‌کردند. ضرب‌المثل زیبای «هرچه بگندد نمکش می‌زنند/ وای به روزی که بگندد نمک) به‌نظر بهترین گزینه برای توصیف این خبر است که این روزها در صفحه‌های خبری روزنامه نشسته است:
معاون
پارلمانی رئیس جمهوری در یک برنامه زنده‌ی تلویزیونی، به سانسور سخنان خود واکنش نشان داد. در برنامه‌ی زنده‌ی «شب آفتابی» در شبکه‌ی تهران، حجت‌الاسلام مجید انصاری میهمان برنامه بود که درباره‌ی ارتباط دولت و مجلس به سؤالات مجری پاسخ می‌داد. با این حال در بخشی از برنامه مصاحبه‌ی ضبط شده با انصاری در دفتر کارش پخش شد که وی درباره‌ی مسائل مختلف از جمله موسیقی صحبت کرد. او در پاسخ به سؤالی درباره‌ی خواننده‌های مورد علاقه‌اش گفت: به موسیقی علاقه‌مندم و خصوصاً موسیقی سنتی ایرانی را همواره گوش می‌کنم. انصاری از هنرمندانی همچون شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج و مختاباد که آهنگشان را گوش می‌کند نام برد. این در حالی است که وقتی دوباره گفت‌و‌گوی زنده آغاز شد، انصاری با تعجب خطاب به مجری گفت: برایم عجیب است همکاران شما چطور نام استاد شجریان را از گفته‌های من حذف کردند؟ من آنجا گفتم بیشتر آهنگ‌های استاد شجریان را گوش می‌کنم. محمود احمدی مجری این برنامه هم در واکنش گفت: اشکال ندارد حالا دو بار اسم ایشان را آوردید.

    
اینکه یک نفر با لباس پیامبر(ص) و ادعای مجتهد بودن در علوم دینی، عمدی داشته باشد از کسی که به‌صراحت مخالفتش را با مبانی دینی به‌ویژه واجب مسلم حجاب با رفتارهای شنیع اعلام کرده است، دفاع کند، جای بسی تأسف است.

شاید، همین موصع‌گیری‌هاست که باعث شده بسیاری از معاندان و مخالفان دین و قرآن به‌ویژه بی‌حجابان و بی.... سنگ اصلاح‌طلبی به سینه بزنند و خود را به دورغ هم که شده، طرفدار اصلاح‌طلبان نشان دهند.

به خدا پناه ببریم از اینکه در لباس دین از معاندان و مخالفان قرآن و اسلام دفاع کنیم و خودمان را از دوستداران آنها بدانیم. فراموش نکنیم که قرآن فرموده است: و من یتولهم منکم فانه منهم. خدا نکند که مجتهدان و دین‌شناسان ما با اهل تار و تنبور باهم محشور شوند.

نظرات  (۱)

کاش با این همه ادعا حداقل جرات اینو داشتی که کامنتایی که برات می ذارن مخفی نکنی اگه باور داری که مسیرت درسته از نظرات مخالف نترس بذار همه بخونن،  اگه هم جراتش رو نداری بهتره در مغازه تو ببندی و آخر عمری یه گوشه بشینی و  توبه کنی دنیا دنیای گفتمانه نظرت رو بگو و درمقابل نظرات مخالف ازش دفاع کن
پاسخ:
جناب آشنا! کامنت قبلی شما که سراسر تهمت و افترا بود را خواندم، لیکن به دلیل اینکه خصوصی ارسال کرده بودید، به احترام نظر شما، علنی نکردم. این پیام شما نیز بیانگر تعصب بی‌دلیل و کورکورانه در دفاع از خط و ربط خاصی است. اگر در مقابل استدلال انجام شده، حرفی و گفته‌ای که مستدل باشد و خالی از افترا و تهمت، بنویسید. البته خصوص نه، تا برای دیگران نیز قابل انتشار باشد. در ضمن اگر من جرئت بیان نظراتم را نداشتم، مثل ترسوها از نام مستعار استفاده می‌کردم و با ایمیل‌های ساختگی خودم را عوضی به دیگران معرفی می‌کردم. پس هم جرئت بیان نظرهایم را دارم و هم تحمل شنیدن حرف‌های منتقدان را.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی