جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

کارمندان خدا

                    این پست را تماشاکنندگان شبکه‌ی من و تو زیادی بخوانند

مسجد النبی(ص) حال و هوای خاصی داشت. حلقه‌ای از دوستان پیامبر(ص) گرد حضرت نشسته و بحث شیرین سبک زندگی را در کلام ایشان پی می‌گرفتند. مردى وارد شد و در حلقه‌ی دوستان نشست. صحبت پیامبر(ص) که تمام شد، گفت: یا رسول اللَّه! همسرى دارم که چون وارد ‌خانه می‌شوم، به استقبالم می‌آید و هر وقت می‌خواهم از خانه خارج شوم، بدرقه‌ام می‌کند. هر وقت مرا غصه ‏دار ببیند؛ می‌گوید: چرا غصه داری؟ اگر غم روزى می‌خورى؛ بدان که خداوند آن را به‌عهده گرفته است؛ ولی اگر غصه‌ی آخرت دارى و به چگونگی حساب و کتابت در آخرت می‌اندیشی، خداوند اندیشه و غمت را در این خصوص افزون کند.

پیغمبر(ص) خطاب به مرد گفت: به همسرت مژده‌ی بهشت بده و به او بگو که تو یکى از کارمندان ]کارگزاران[ خدای توانا در زمین هستی. خداوند در هر روز پاداش 70 شهید براى تو می نویسد.

یک خبر: کار یکی از کارمندان شیطان به خودکشی کشید!

افشاگری مجری و برنامه‌ساز سابق شبکه‌ی من و تو و بازگو کردن علت جدایی از این شبکه، جنجال بسیاری را در فضای مجازی بهوجود آورد. پریسا - س در توییتر خود، در پستی جنجالی سوءاستفاده‌های اخلاقی و روابط جنون‌آمیز برخی از کارکنان شبکه را یکی از دلیل‌های اصلی ترک این شبکه اعلام کرد. وی پیش‌تر در اقدامی جداگانه با انتشار عکس‌هایی از روشنا ـ‌ کارمندی که اقدام به خودکشی کرد ـ‌از دست‌درازی یکی از کارمندان شبکه من و تو به روشنا و در ادامه از خودکشی نافرجام وی پرده برداشت.

این افشاگری درباره‌ی روابط غیراخلاقی و رسوایی در کنار رسوایی دیگر رها اعتمادی ـ از مجریان شبکه ـ در آزار و اذیت یک کودک 11 ساله باعث شده تا شبکه من و تو فعلاً برای ادامه‌ی فعالیت دچار سردرگمی شود. یادآور می‌شود پریسا- س در صفحه فیس‌بوک خود به شکل سربسته نوشته است: خیلی وقته که با خودم کلنجار می‌رم که حرف‌های دلمو بزنم یا نه. هیچ‌وقت دوست نداشتم در مورد علت نبودنم حرفی بزنم، اما این پیام‌‌ها و درخواست‌های شما دوستان بود که منو وادار کرد تا پا رو دلم بذارم و حرف دلمو بزنم. خیلی سخته بخوام در مورد کسانی صحبت کنم که باهاشون زندگی کردم، البته باید بگم  برای افرادی که به سرنوشت من دچار شدند.

                                             

وقتی با همسرم رفتیم لندن با من و تو آشنا شدیم که ای کاش هیچ‌وقت این اتفاق نمی‌افتاد، اما اون زمان بهخاطر شرایط اقتصادی خانواده‌ام چاره‌ای جز این نداشتم. حتی تصورشم سخته که بخوای تو شرایطی کار کنی که با روحیه‌ات جور در نیاد، ولی می‌شد یه جورایی باهاش کنار اومد. تنها چیزی که نمی‌شد باهاش کنار اومد و برام خیلی سخت و عذاب‌آور بود، این بود که بخوام با کسی غیر از همسر خودم رابطه داشته باشم و یا قبول کنم که همسرم با کسی غیر از من باشه. چیزی که برای خیلی از اعضای شبکه عادی بود. اونقدر عادی که حتی همسراشونو به همدیگه پیشنهاد می‌دادند و به این بهونه مهمونی می‌گرفتند. واقعا شرمم میاد از چیزهایی که تو این مهمونی‌ها میگذشت بگم.

این و ده‌ها مورد مثل اینها سرنوشت کارمندان شیطان است که هر روز در دنیای اطراف ما اتفاق می‌افتد. چشم آنهایی که این شبکه‌ی شیطانی را تماشا می‌کردند و الگوی زندگی‌شان، مجریان شیطان‌صفت آن بودند، روشن.

نکته: چقدر بین معتقدین به خدا و بریدگان از خدا تفاوت و فاصله وجود دارد.

       در نگهبانی و پاسداری از حریم خانواده‌هایمان بیشتر دقت و توجه کنیم.

با تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای، خود و خانواده‌مان را طعمه‌ی شیطان قرار ندیم.

پ ن متن حدیث: وَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ إِنَّ لِی زَوْجَةً إِذَا دَخَلْتُ تَلَقَّتْنِی وَ إِذَا خَرَجْتُ شَیَّعَتْنِی وَ إِذَا رَأَتْنِی مَهْمُوماً قَالَتْ مَا یُهِمُّکَ إِنْ کُنْتَ تَهْتَمُّ لِرِزْقِکَ فَقَدْ تَکَفَّلَ بِهِ غَیْرُکَ وَ إِنْ کُنْتَ تَهْتَمُّ بِأَمْرِ آخِرَتِکَ فَزَادَکَ اللَّهُ هَمّاً فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص بَشِّرْهَا بِالْجَنَّةِ وَ قُلْ لَهَا إِنَّکِ عَامِلَةٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ لَکِ فِی کُلِّ یَوْمٍ أَجْرُ سَبْعِینَ شَهِیداً (طبرسی، مکارم الاخلاق، ص 200؛ برای دیدن احادیث بیشتر می‌توانید به این منبع مراجعه کنید)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی