جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

وقتی چاقو دسته‌ی خودش را می‌برد!

اتمام تاریخ مصرف مفی‌ها: این روزها شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به عربستان سعودی و شبکه‌های داخلی آنها در برنامه‌های خاصی علیه مفتی‌های جهادی موضع گرفته و در تقبیح و تکفیر آنها پیشقدم شده‌اند. گویا افتضاحی که این مفتی‌ها در جهان اسلام، به‌ویژه اهل سنت دچار شدند، دولت پادشاهی عربستان را وا داشته تا هرچه سریع‌تر دامنش را از وابستگی و پشتیبانی این قبیله پاک کند. پادشاهی در حال سقوط می‌خواهد به مسلمانان اعلام کند که با مواضع آنانی که ازدواج با خواهر، مادر، اهدای همسر به تکفیری‌ها، کشتن مسلمانان و تصرف و فروش همسران و دختران آنها به عنوان کنیز و جنایت‌های دیگر به‌نام اسلام، موافق نیست. در حالی‌که دنیا می‌داند که هزینه‌های این جنایت‌ها و جنایتکاران را پادشاه سعودی از سرمایه‌ی نفت مسلمانان هزینه می‌کند. برای نمونه به این گزارش توجه کنید.

نفرین به مفتی‌ها در عربستان: داوود الشریان مجری سرشناس شبکه‌‌ی ام.بی‌.سی، وابسته به عربستان سعودی در اقدامی بی‌سابقه در برنامه‌ی زنده‌ی «الثامن» که از این شبکه‌ی ماهواره‌ای پخش می‌شد، از مفتیان معروف وهابی مانند عرعور، العریفی، سلمان العوده، سعد البریک و العواجی به شدت انتقاد کرد و آنها را مفتیان توئیتر معرفی کرد که جوانان کشور را تحت عنوان جهاد به کام مرگ می‌فرستند. الشریان گفت: شما مفتیان مسئول خون ریخته شده‌ی فرزندان ما در سوریه، عراق و افغانستان هستید و جامعه باید به حساب شما برسد. شما از زمان جنگ در افغانستان تا امروز جوانان ما را برای رفتن به جنگ تحریک می‌کنید و آنان را به کشتن می‌دهید. به جنگ‌هایی می‌فرستید که معلوم نیست چه کسی آنها را آغاز کرده و چه کسی آنها را به پایان می‌برد به ما رحم کنید و دست از سر ما بردارید.

الشریان گفت: سؤال من از شما ـ مفتیان جهاد ـ این است که چرا شما فرزندانتان را به جهاد و بهشت نمی‌فرستید؟! تا شما و فرزندانتان بهبهشت بروید و ما هم به دنبال شما بیائیم.

               

الشریان خطاب به مسئولان سعودی گفت: شیخ عرعور ـ مفتی تکفیری سوری ـ در کشور ما چه‌کار می‌کند؟ چرا به او اجازه می‌دهید در شبکه‌یماهواره‌ای الوصال حرف بزند و جوانان ما را به کام مرگ در سوریه بفرستد؟ کانال‌های ماهواره‌ای فتنه‌گر مانند "الوصال" و "مجد" چه دردی را دوا می‌کنند؟ و چه کسانی پشت این برنامه‌ها هستند؟ شما می‌خواهید ما ساکت بنشینیم و چیزی نگوئیم، ولی ما ساکت نخواهیم شد و همه چیز را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

تقبیح مفتی‌ها از زبان پدر و مادر فریب‌خوردگان: در این برنامه گردانندگان شبکه‌ی ام.بی.سی تعدادی از والدین جوانان فریب خورده و کشته شده را به برنامه دعوت کرده بودند و با آنها گفت‌وگو می‌کردند. دعوت شدگان فرزندانشان را قربانی بی‌مبالاتی و ظلم مفتی‌های جهاد کرده و دشنام‌های فراوانی را نثار عرعور و العریفی و دیگران به دلیل صدور فتواهای جهاد که منجر به فریب و کشته شدن بچه‌هایشان شد، کردند.

ام محمد، مادر مقرن یکی از فریب‌خورده‌ها و کشته شده‌ها بود که گفت: پسرم از خارج تماس گرفت و من شنیدم که فرد دیگری در کنار او کلماتی که باید به من بگوید را برایش دیکته می‌کرد. شنیدم که سر پسرم داد می‌کشید. مقرن پسر کوچک من بود.

سپس وی در حالی که می‌گریست گفت: مدتی است که از پسرم خبری نشد تا اینکه فهمیدم او در یک عملیات مسلحانه به همراه القاعده کشته شده و دیگر نمی‌تواند به کشورش بازگردد. او با نثار دشنام به مفتیان صادر کننده‌ی فتواهای جهادی گفت که پسرم درست زمانی که باید در کنار خانواده باشد، فریب اینها را خورده و به جهاد ساختگی آنها رفته و کشته شده است.

پدر یکی از قربانیان به‌نام الحمیدی گردانندگان مساجد سعودی را در قتل فرزندان این کشور در عراق، سوریه و افغانستان سهیم دانست و گفت که پسر من فقط 23سال داشت. او از عراق و سرویه با من تماس گرفت و گفت که در میدان‌های جهاد است. تلاش من برای یافتن او در لبنان و سوریه هم بی نتیجه بود تا کشته شد.

سپس او با عصبانیت مفتی‌های عامل فریب جوانان را دشنام داد و گفت که اینها همه فتواهایی باطل و دعوت‌های دروغین جهاد به نام اسلام صادر می‌کنند. اسلام از این افتراها مبراست. او گفت که چرا عرعور و العریفی فرزندانشان را به جهاد نمی‌فرستند؟!


  • علی اعوانی

مفتی‌ها

العریفی

عرعور

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/30474
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی