جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

د.د.ت.

سال 1347 وزارت بهداشت حکومت پهلوی با همکاری آمریکایی‌ها به روستاها آمدند تا مردم را از مزاحمت و آزار کنه‌های گاوی و موش‌های موذی نجات دهند. گروه‌های سم‌پاش با بشکه‌هایی که از سم‌های کشنده‌ی د.د.ت. آمریکایی پر بود، وارد خانه‌های مردم شدند. اتاق‌ها، انبارها، طویله‌ها، زاغه‌ها و... خوب سمپاشی کردند. به هفته نکشید که ریشه‌ی هر چه کنه و موش بود، از روستا کنده شد. مردم خوشحال از اقدام دولت دعا گوی شاه و عواملش شدند.

چند ماه بعد کم‌کم آثار سم‌ها در جاهای دیگر خودش را نشان داد. هرچه کندوی زنبور عسل بود، همه از بین رفت. روستائیان کودهای آلوده به سم را از طویله‌ها به مزارع بردند و به‌دنبال آن آفت‌های جدید به جان مزارع افتاد و پرندگان و خزندگان مفید را نابود کرد. آن وقت بود که معلوم شد طرح سمپاشی آمریکایی‌ها برای نابودی دامداری و کشاورزی روستا بود نه نجات روستائیان از شر کنه و موش.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMhFdWh2V6PL1SWUg7iq-307dj6t0hlUd3I5gO0sGqSxQPFrTlW9jcA0Y

آمریکایی‌ها از روزی که وارد این سرزمین شدند، اگر هدیه‌ی ناچیزی را برای ما سوغات آوردند، حتماً چیز با ارزشتری را از ما به غارت بردند. البته این طبع غارتگر و زورگو است. این روزها وقتی خبر امضای توافقنامه‌ی هسته‌ای بین ایران و شش کشور زورگو در رسانه‌ها منعکس شد، منتظر بودیم بهانه‌جویی و خیانت آمریکایی‌ها را پیرو آن ببینیم. هنوز 24 ساعت بیتشر از اعلام متن توافقنامه نگذشته بود که چشممان به «فکت شیت» آمریکایی‌ها روشن شد که تفسیر و تعبیر خودشان را از توافقنامه اعلام کرده بودند. حرف اول و آخرشان این است که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند حضور یک کشور مسلمان را در میان باشگاه‌ کشورهای هسته‌ای ببینند که مبادا حریم فلسطین اشغالی برای سگ زنجیری و هارشان ـ اسرائیل ـ ناامن شود.

نکته: یادمان باشد، دوباره امریکایی‌ها به بهانه‌ی کشتن چند کنه و موش یا دادن یک هدیه‌ی ناقابل ـ اجازه‌ی دستیابی به یک دهم دارایی‌هایمان در کشورهای طرف معامله ـ زنبورهای عسل‌ساز کشورمان را از بین نبرند. یادمان باشد، آمریکایی اصل و ریشه ندارد، مشتی بی‌وطن فراری از کشورهای غربی و غیره‌اند که  در ینگه دنیا دور هم جمع شده‌اند و جز کسب سود حتی با خیانت و نامردی به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کند.

هشیار باشیم، با قبول تعلیق غنی‌سازی 20% و یا محدود کردند فعالیت فردو و آب سنگین اراک و... اگرچه به‌صورت موقت، مجبور نشویم همچون دولت فخیمه‌ی آقای خاتمی از اصل غنی‌سازی ـ حق مسلم‌ ایرانیان ـ‌ چشم‌پوشی کنیم. 

با توجه به جرزنی آمریکایی‌ها، شما چگونه این توافقنامه را ارزیابی می‌کنید؟! جالبه نظر شما ایرانی عزیز را هم بدانیم.

نظرات  (۱)

  • خداوردیان
  • سلام استاد/خداقوت
    فکر می کنم این جمله یه چیزی کم داره یه نکته‌ای می‌خواستید بگید که فراموش شده...

    «هشیار باشیم، با قبول تعلیق غنی‌سازی 20% و یا محدود کردند فعالیت فردو و آب سنگین اراک و... اگرچه به‌صورت موقت، مجبور نشویم همچون دولت فخیمه‌ی آقای خاتمی از اصل غنی‌سازی ـ حق مسلم‌ ایرانیان ـ‌ چشم‌پوشی کنیم»
    پاسخ:
    با سلام
    دلم می‌خواهد آن نکته‌ را خوانندگان با توجه به اطلاعاتشان تکمیل کنند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی