جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

این همه بی‌تدبیری چرا؟!

ضرورت کسب آگاهی: امام صادق(ع) فرموده‌اند: وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِس‏؛ کسی که آگاه به مقتضیات ـ اوضاع و احوال ـ  زمانه‌اش باشد، مورد هجوم اشتباه‌ها ـ سیاهی و پلیدی‌ها ـ قرار نمی‌گیرد. (تحف العقول/ ص  359)

اوضاع زمانه: ـ بحث توافقنامه‌ی ژنو3 که مطرح شد، سران کشورهای زورگو با لبخند به میدان آمدند و سگ‌های زنجیری آنها در اروپا و غرب آسیا ـ‌به‌ویژه اسرائیل ـ برای فریب اذهان عمومی، با داد و فریاد و موضع‌گیرهای آنچنانی موضع گرفتند.

ـ توافقنامه که تصویب شد، آمریکایی‌ها به نمایندگی از زورگویان از همان روز اول قاعده‌ی بازی را به هم زدند و یک روز با اصرار بر اینکه در توافقنامه اشاره‌ای به حق غنی‌سازی ایران نشده و روز دیگر تعطیلی صنعت هسته‌ای و نظامی ما را فریاد زدند، در حالی که سگ‌های زنجیری آنها یا سکوت کرده‌اند و یا با لبخند از اجرایی شدن توافقنامه صحبت می‌کنند.

نکته: با کمی دقت در اخبار، موضع‌گیری‌ها و رویدادهای این روزها، هماهنگی بین زورگویان و سگ‌های زنجیری‌شان را در خصوص تضییع حقوق مردم ایران به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

سؤال: آیا این نشانه‌ی تدبیر و عقلانیت است که ما بدون توجه به هماهنگی بین دشمنان‌مان در ضربه زدن به دین و ملیت‌مان، برای تسویه حساب با کسانی که سلیقه‌مان با آنها یکی نیست، منافع ملت مظلوم و فداکار ایران اسلامی را این‌گونه زیر سؤال ببریم، مثل:

رئیس محترم دولت از شش میلیون بیکار در کشور صحبت می‌کند و خزانه را خالی می‌داند و وزیری انبارهای کالاهای اساسی را خالی می‌داند. در حالی‌که وزیر محترم تعاون تعداد بیکاران را دو میلیون می‌داند و به تصریح دولتمردان انبارها در چند روز پر می‌شوند که این نشان از پر بودن خزانه و یا دورغ بودن خالی بودن انبارها دارد.

وزیر محترم خارجه موجودی تجهیزات نظامی‌ کشور را چند دستگاه توپ و تانک بی‌ارزش معرفی و تحلیل می‌کند که اگر آمریکایی‌ها حمله کنند ظرف 10 دقیقه چه‌ها که نمی‌شود. در حالی‌که یکی از نگرانی‌های آمریکایی‌ها به گفته‌ی وزیر امور خارجه‌شان موشک‌های ایران و برد آنهاست. یقین داریم که اگر آنها نگرانی از توانایی‌های نظامی ما نداشتند، تا کنون با ما آن می‌کردند که با عراق و افغانستان و... کردند، ‌بلکه بدتر.

وزیر محترم اقتصادی پنجاه درصد مرد م کشور را زیر خط فقر فلاکت می‌داند و وضع کشور را چنان توصیف می‌کند که گویی به‌زودی ما ورشکسته و از گرسنگی خواهیم مرد. در حالی‌که این خبرها دل مراجع معظم تقلید را هم به درد آورده و آنها را ودار به موضع‌گیری می‌کند، لازم است بدانیم که در صورت تحریم صددرصد صدور نفت کشورمان، و برنگشتن دارایی‌های بلوکه شده‌مان، بازهم ما به لطف الهی نیازمند هیچ کشور مستکبری نخواهیم شد.

وزیر محترم ارشاد با موضع‌گیری در خصوص تک‌خوانی زنان و آزردن دل دین‌مداران، موضوع دفن سگ‌های زرد و دفاع بی‌شرمانه از آن به‌خاطر دلجویی از پدر و مادرشان که معلوم نیست چقدر به کشور و دین‌شان پایبند هستند و لغو مجوز نشر چشمه که سابقه‌ی زرد آن در حوزه‌ی نشر کشور ، دستاوردهای 100روزه آن وزارتخانه این‌گونه نشان می‌دهد، این روزها شنیدیم که موضوع عفاف و حجاب را هم به این وزارتخانه سپرده‌اند. چه خواهد شد، خدا می‌داند!

قانون‌شکنی دولت‌مردان این روزها شاهدیم وزیری بعد از وزیر دیگر با افتخار سینه سپر می‌کند و از راه‌اندازی صفحه‌ی فیس‌بوکش می‌نویسد و می گوید. اگر فیس‌بوک به فتوای بعضی از مراجع حرام و به تصریح قانون از سوی نهادهای امنیتی منع شده، ورود وزیر و غیروزیر در آن مصداق بارز قانون‌شکنی است و این مغایر قانون اساسی است که همه‌ی مردم را از رهبر تا پایین‌ترین قشر جامعه در مقابل قانون یکسان می‌داند و به فتوای همه‌ی مراجع اقدام مخالف قانون حرام است.

خدا عاقبتش را خیر کند از اینکه می‌شنویم وزیر اطلاعات اصلاحات از عدم تسخیر کامل وزارت اطلاعات توسط دولت جدید می‌گوید ـ گویی این وزارتخانه در اختیار دشمن بوده ـ و دانشجویان دین‌مدار از بازگشت اساتید مسئله‌دار و به‌ویژه پرونده‌های مفتوح در خصوص فریب دختران مسلمان این مرز وبوم توسط بعضی از آنها، می‌گویند و وزیر محترم علوم بر انتصاب افراد منتسب به فتنه‌گران در پست‌های کلیدی وزارتخانه‌ی علوم  اصرار دارد و....

هشدار: به‌هوش باشیم در کنار گرفتن حق مسلم غنی‌سازی‌مان از زورگویان، بازگرداندن دارایی‌های بلوکه شده‌مان در کشورهای دیگر، سربازان خط مقدم فتنه از اوضاع سوء استفاده نکنند و آرام آرام زمینه را برای تشکیل خط نفاق و ایجاد فتنه‌ای دیگر آماده نکنند. اینها در فتنه‌ی 88 ثابت کرده‌اند که از دشمن خارجی خطرناک‌تر و بی‌حیاتر هستند.

نظرات  (۱)

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
"این همه بی‌تدبیری چرا؟!
با آدرس:  http://harfeto.ir/?q=node/19297
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): به دولت‌ها و رؤسای جمهور همواره توصیه کرده‌ام: برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینی نکنند،‌ مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند، وعده‌ی بیخود و بی‌مبنا هم ندهند."

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی