جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

توافقنامه‌ی ژنو3 فرو ریخت!

از همان روز اول مشخص بود که غربی‌ها تمایلی به حرکت در مسیر عدالت و شناسایی حقوق مسلم ایران نداشته و به‌امضای توافقنامه براثر فشار افکار عمومی تن داده‌اند. نگاهی به اقدام‌های ناسازگار غربی‌ها با منطق و عقلانیت در چند روز پس از امضای توافق را می‌تواند گویای این امر باشد:

ـ موضع‌گیری جان کری در ژنو و اصرار بر عدم شناسایی حق غنی‌سازی ایران، نشان از این داشت که این توافقنامه یک ساعت بیشتر دوام نداشت.

ـ موضع‌گیرهای اوباما در یک روز بعد از توافق و تأکید بر عدم شناسایی حق غنی‌سازی ایران از یک سو و تهدید به روی میز بودن همه‌ی گزینه‌ها حتی گزینه‌ی نظامی.

ـ‌ کری‌خوانی‌های وزیر امور خارجه‌ی امریکا در تهدید ایران به تعطیلی فردو،  آب سنگین اراک، غنی‌سازی حتی در سطح 5% و زیاده‌گویی‌های دیگر که نشان از عصبانیت آمریکایی‌ها از امضای توافقنامه داشت.

ـ‌ اضافه کردن به فهرست تحریم‌ها توسط کشورهای غربی ـ اروپایی ـ به بهانه‌ی تصویب آنها قبل از امضای توافقنامه که مغایرت با بندهای توافقنامه داشت. هرچند اروپایی‌ها با اعزام صاحبان صنعت و گروه پارلمانی‌شان به ایران تمایل به برقراری ارتباطات اقتصادی را می‌خواستند به نمایش بگذارند.

                

ـ بهانه‌ و تأکید اوباما بر اینکه ایرانی‌ها هنوز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سرلوحه‌ی شعارهای خود دارند و تمایلی به کنار آمدن با آمریکا را ندارند، بدون اشاره به اینکه در 60سال گذشته، جز خیانت و زورگویی از جانب دولت‌های آمریکایی، ایران و ایرانی چیزی از آنها ندیده است. البته جا دارد تا زمانی‌که آمریکایی‌ها بر طبل زورگویی می‌کوبند ما هم همچنان قوی‌تر و رساتر فریاد بزنیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

ـ اضافه کردن فهرست شرکت‌های ایرانی و خارجی همکاری کننده با ایرانی‌ها در کنار نام بعضی از اشخاص در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکایی از سوی وزارت خزانه‌داری دولت اوباما،‌ به‌عنوان تازه‌ترین اقدام خائنانه، ‌می‌تواند آخرین تیر به تابوت توافقنامه ژنو3 محسوب و دولتمردان ما را به اتخاذ تدبیری شایسته‌ی ایران و ایرانی کند.

پیشنهاد: برای مالیدن بینی دشمن به خاک مذلت و اثبات روح آزادگی و مرادنگی ایرانی، پیشنهاد ما این است که در اولین فرصت صدور اورانیوم غنی‌سازی شده در حد 20% را در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دهیم تا دشمن بداند که ایران سرزمین شیران است و مردمانش فرزندان رمضان و محرم‌اند.

پایدار و سرافراز باد ایران و ایرانی

نظرات  (۲)

نظر آقای ظریف در صفحه ی فیسبوکشان در مورد این اتفاق:

در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم. البته برخی دوستان که از ابتدا دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.
ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حسابشده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.
مذاکره و رسیدن به نتیجه کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.
ضمنا دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتمامی دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.
به بیمارستان رسیدیم. انشاءالله بازهم گزارش خواهم داد.
پاسخ:
این مطالب با موضع‌گیری‌های قبلی آقای ظریف تفاوت اساسی دارد. ایشان قاطع گفته بودند اگر آمریکایی‌ها تحریم جدید وضع کنند، توافقنامه را اجرا نخواهند کرد.

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
توافقنامه‌ی ژنو3 فرو ریخت! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/19369 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): به دولت‌ها و رؤسای جمهور همواره توصیه کرده‌ام: برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینی نکنند،‌ مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند، وعده‌ی بیخود و بی‌مبنا هم ندهند."

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی