جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

چه کسی باید پاسخ دهد؟

کلام نور: وَ قَالَ الصادق(ع) لَا یُلْسَعُ الْعَاقِلُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْن؛ این بیان نورانی امام صادق(ع) است که فرمود: آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود. (بحارالانوار،‌ج1 ص132).

این روزها ورود چند اروپایی در قالب هیئت پارلمانی، بعضی‌ها را چنان ذوق‌زده کرد که یادشان رفت اینها همان‌هایی هستند که در فتنه‌ی 88 چیزی نمانده بود امنیت، ملیت و مقدساتمان را با نوکران داخلی‌شان به‌باد دهند. فراموش کردند که دوستان این میهمان‌های آنچنانی ـ مثل خانم اشتون و... ـ در اوکراین با بی‌شرمی تمام در صف مخالفان دولت حاضر شده و در میدان آزادی و جای دیگر علیه حاکمیت دولت اوکراین دخالت می‌کنند. آنها در ایران، پا از گلیم میهمانی فراتر گذاشته و در سفارت یونان با دو تن از عناصر تابلودار فتنه‌گران ـ ‌جعفر پناهی و نسرین ستوده ـ‌ ملاقات کرده‌اند. این اقدام چنان به‌مذاق خارج‌نشینان خوش آمده که گزارشگر خائن سازمان ملل ـ احمد شهید، نوکر منافقین و توطئه‌چین علیه کشورمان ـ‌ هم طمع کرده دوباره به ایران بیاید و گزارش‌های کذایی‌اش علیه امنیت ملی ما را دوباره تهیه کند. در خصوص دعوت، استقبال و ملاقات‌های این گروه کسی پاسخگو نیست. این خبرها را زیادی بخوانید:

سیدمحمد یثربی، مدیرکل تشریفات مجلس گفت: «مجلس دخالتی درتنظیم برنامه‌ی دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه گران نداشته است». این دیدار در محل سفارت یونان صورت گرفت و هیچ‌گونه ارتباطی با تشریفات مجلس نداشته و مجلس در تنظیم این برنامه دخیل نبوده و ما تنها برنامه‌های این هیئت با مقامات ایرانی را تنظیم کردیم.

کاظم جلالی، عضو هیئت رئیسه و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: «مجلس شورای اسلامی هیچگونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد، چون در این زمینه هیچ‌گونه هماهنگی با ما نشده بود».

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرده است که موضوع را از وزرای مربوط پی گیری می‌کند تا ببیند چه دستگاهی مجوز دیدار هیئت اروپایی با دو فعال فتنه را صادر کرده است.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «دیدار هیئت پارلمانی اروپا با "جعفر پناهی" و "نسرین ستوده" بر خلاف توافق صورت گرفته انجام شده و میزبان هیچ مسئولیتی در قبال این دیدار ندارد». ایشان با بیان اینکه هیئت پارلمانی اروپا از سوی مجلس شورای اسلامی دعوت شده و مرکز پژوهش‌های مجلس میزبان این هیئت بوده است، اظهار داشت: هیئت اروپایی بدون توجه به برنامه تنظیم شده و بدون نظر میزبان، در سفارت یونان با افرادی از فعالین و بازداشت‌شدگان فتنه 88 دیدار کردند که این دیدار برخلاف توافق بوده و میزبان هیچ مسئولیتی در قبال این دیدار ندارد، ضمن آنکه مجلس هم این دیدار را محکوم کرده است. دستگاه‌های ذیربطی که مسئول این کار هستند باید پاسخگو باشند و ما از هیچ دستگاه خاصی نام نمی‌بریم. جای سؤال است که بازداشت‌شدگان و فعالان فتنه چگونه به سفارت یونان منتقل شدند؟! ما هم در حال پیگیری هستیم تا ببینیم چه کسانی با چه برنامه‌ای و چه توافقی این کار را انجام دادند.

محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دعوت از هیئت پارلمانی اروپا باید با هماهنگی کمیسیون امنیت ملی صورت می‌گرفت. سال گذشته نیز هیئت پارلمانی اروپایی درخواست داشتند که از ایران بازدید کنند و قرار بود، هیئت پارلمانی از ایران بازدید داشته باشند و شرط حضور خود را دیدار با عناصر فتنه گذاشته بودند، ما این را نپذیرفتیم، چرا که این دیدار لزومی نداشت، پس هرکس که این شرط را پذیرفته و قبول کرده است، باید پاسخگو باشد. تدارک چنین دیدارهایی مستلزم این است که ابتدا در پارلمان‌های دو طرف گروه‌های دوستی شکل گیرد، در حالی که ما در مجلس چنین گروهی را نداریم.

منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این هفته مجلس تعطیل است ولی مطمئناً هفته‌ی آینده این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

اسماعیل کوثری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با عناصر فتنه‌ی 88 نشان دهنده‌ی روحیه‌ی استکباری و غیر قابل اعتماد بودن غرب است. قرار نبوده این هیئت با مجرمانی همچون "نسرین ستوده" و "جعفرپناهی" ـ فعالان فتنه ـ دیدار داشته باشد، لذا دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را بررسی کنند تا چنین اقدامی مجدداً صورت نگیرد.

خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر هیئت‌های پارلمانی خارجی به کشورمان و همچنین کلیه برنامه‌های آنها در چارچوب دیپلماسی پارلمانی فی ما بین مجلس شورای اسلامی و پارلمان‌های کشورها و مناطق و با نظر مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود. این وزارتخانه صرفاً در حیطه‌ی وظایف خود در خصوص برنامه‌های رسمی، هماهنگی و مساعدت بهعمل آورده است.

بعضی‌ها هم توپ را به زمین وزارت اطلاعات و قوه‌ی قضائیه انداخته و گفته‌اند که آنها مسئول این برنامه‌ها هستند. هیچ‌کسی پاسخگو نیست. چرا؟!

یادمان باشد: اینجا ایران است نه  اوکراین و... عزت ایرانی و اسلامی مردم غیور این مرز و بوم تحمل چنین گستاخی‌هایی را نخواهد کرد.

هشدار:

با خبرهایی که این روزها در خروجی خبرگزاری‌ها می‌خوانیم،‌ مثل: انتخاب فلان فعال فتنه‌گر در معاونت سیاسی روزنامه‌ی دولتی ایران، فلانی در معاونت مالی وزارت ارشاد اسلامی و... باید به‌هوش باشیم که فتنه‌گران دوباره حلقه‌های فتنه‌ را به‌هم متصل نکنند و فتنه‌ی دیگری را سازمان ندهند.

نظرات  (۱)

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
چه کسی باید پاسخ دهد؟ "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/19622 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

" امام حسن عسکرى (علیه‌السّلام): علامت مؤمن، پنج است: پنجاه و یک رکعت نماز (واجب و مستحب) در شبانه‏روز، زیارت‏ اربعین‏، انگشتر به دست راست کردن، پیشانى به خاک نهادن و بسم‌اللّه‌ را بلند گفتن."

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی