جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

امان از لجاجت!

یک روایت: اهل سنت و شیعیان در بسیاری از موارد، به‌ویژه برای دفاع از حقوق اهل بیت(ع) به حدیث شریف ثقلین استناد می‌کنند و آن را از احادیث صحیح و متواتر می‌دانند. متن این حدیث شریف این است: قال الرسول‌الله(ص): انّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا (سنن دارمی، و ترمذی، صحیح مسلم و منابع معتبر شیعی)

لیکن گروهی معلوم الحال از میان اهل تسنن این حدیث را قلب کرده و از سر دشمنی با اهل بیت(ع) به‌جای «عترتی یا اهل بیتی» کلمه‌ی «سنتی» را جایگزین کرده‌اند. چند سال پیش یکی از دانشمندان سنی اردن،‌ به‌نام شیخ حسن بن علی سقاف در رساله‌ای تحقیقی نوشتند که براساس تحقیق وسیعی که در منابع اهل سنت کرده‌اند، احادیثی که از کلمه‌ی «سنتی» استفاده کرده‌اند، تمامی ساخته و پرداخته‌ی حدیث‌سازان اموی بوده و اعتباری ندارد.

جناب سقاف با ارائه‌ی مدارکی از صحیح مسلم و سنن ترمذی و مدارک دیگر اثبات کرده‌اند که حدیث صحیح با کلمه‌ی «اهل بیتی» و در بعضی مدارک «عترتی» ثابت و درست است. لیکن ایشان هم با تعصب خاص نسبت به اهل سنت، زنان پیامبر(ص) را جزو اهل بیت معرفی کرده است. در حالی که ایشان به‌نقل از مسلم و ترمذی حدیثی را از عایشه نقل کرده که آیه‌ی تطهیر در خانه‌ی ام‌سلمه نازل شد و رسول خدا(ص) حضرات علی، فاطمه، حسن و حسین(ع) را زیر کساء جمع کرد و وقتی جناب ام سلمه اجازه خواست که او هم به زیر کساء‌ برود، پیامبر(ص) فرمودند: تو در جای خودت باش! (متن کامل این رساله‌ی تحقیقی را در کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌ها/ تألیف آیت‌الله سبحانی بخوانید)

یک خبر: در خروجی بعضی از خبرگزاری‌ها آمده بود: وهابیون حاکم بر عربستان در ادامه خصومت‌ورزی و کینه‌توزیشان نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت پاک علیهم السلام، اسامی دشمنان رسول گرامی اسلام و فرزندانش را بر خیابان‌ها گذاشته‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه‌ی عراقی تصویری را پخش کرده است که نشان می‌دهد وهابیون حاکم بر عربستان برای نشان دادن عمق کینه‌ی خود از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، اسامی دشمنان آخرین فرستاده خدا و اهل بیت پاک و مطهرش را بر مدارس، خیابان‌ها و... گذاشته‌اند. مانند مدرسه یزید بن معاویه قاتل امام حسین(ع) سلاله پاک رسول‌الله و فرزندان و یاران باوفایش، مدرسه ابولهب که دشمنی‌اش با پیامبر(ص) و اسلام به حدی بود که خداوند سوره‌ای در قرآن کریم در لعن و نفرین بر ابولهب نازل کرده است و خیابان ابرهه حبشی همان کسی که می‌خواست کعبه مشرفه را در سالی که به عام الفیل معروف شد، ویران کند که خداوند، او و لشکرش را به عذاب دردناک گرفتار کرد.


  

آن تحقیق و این خبر بیانگر این است که نه تنها تکفیرهای دشمن اهل بیت(ع) بلکه دانشمندان و محققین اهل سنت هم از سر تعصب کور و جاهلانه حاضر به بیان حقیقت نیستند. البته شاید حق با آنها باشد. کسی که عمری را به فتوای نادرست و صادر شده از غیرمسیر واقعی‌اش عبادت کرده، حالا اگر اقرار به خطا کند، ممکن است مجبور به اعاده‌ی تمام عبادت‌هایش باشد. الله اعلم.


 

نظرات  (۱)

با سلام به دوستان خوبمان با این مطالب مفید

استفاده از کلماتی مانند معلوم الحال و یا جاهل و متعصب کور از زیبایی و وقار متن شما می کاهد مطالب تحقیقی بهتر است حتی کوچکترین شائبه توهین به آنها که با ما و شیعیان اهل بیت مخالفت و دشمنی اشکار دارند از زیبائی مطلبمان کم می کند در عین حالی که برخورد آنها و افشای این رفتار آنها موجب شناخت خواننده خواهد شد .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی