جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

عدالت قشنگیه!

وعده‌ی خوبان: یک ماهی است که دولت تدبیر و امید خبر از یک سبد کالایی برای اقشار آسیب‌پذیر می‌دهد و مردم هم دلشان را صابون می‌زنند. امشب وقتی نماینده‌ی محترم دولت از چگونگی و مشمولان دریافت این سبد گفت، با خودم هرچه حساب و کتاب کردم، نشانه‌ای از کمک به اقشار آسیب‌پذیر و عدالت در آن ندیدم.

لطفاً شما بگویید: چگونه می‌شود یک خانواده‌ی تک نفری ـ مثل یک پیرزن شوی مرده  یا... - با یک خانواده‌ی شش هفت نفری را با یک عینک و مساوی هم دید. حتماً شش نفر میزان مصرف و هزینه‌شان چند برابر یک نفر است. ضمن اینکه این سبد کالا غیرقابل فروش هم هست و خانواده‌های کم تعداد نمی‌توانند اضافی آن را بفروشند و به زخم‌های زندگی‌شان بزنند.

پس سهم دولت جدید در مبارزه با مفاسد اقتصادی چه می شود؟

این عدالت قشنگ را که البته دولت‌های قبلی هم در بسیاری از موارد همین‌گونه عمل کرده‌اند، با معیارهایی که من و دوستانم از عدالت می‌شناسیم، مطابق و همسان ندیدم. امروزه از صدقه سر جناب رایانه دیگر بهانه‌ی شناسایی خانواده‌های پرجمعیت و استخراج تعداد دقیق خانوارها هم شنیدنی و قابل قبول نیست. در ضمن این حرکت‌ها دقیقاً مخالف سیاست تکثیر نسل و ازدیاد جمعیت است که امروزه دغدغه‌ی دولت‌مردان و مسئولان کشور است.

انتظار ما این است که اهالی تدبیر و امید، تدبیری بفرمایند تا امید خانواده‌ها به ازدیاد جمعیت افزایش یابد و کشور در مسیر عدالت حرکت کند. ان‌شاءالله


  • علی اعوانی

ازدیاد جمعیت

سبدکالا

عدالت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی