جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

جناب دی.جی و تنبانش

عصر جمعه به خانم گفتم که آماده بشه تا بریم بوستان آسمان و ساعتی باهم بنشینیم و فارغ از دغدغه‌های زندگی و خانه باهم صحبت کنیم و هوایی تازه کنیم. داخل بوستان آلاچیقی را انتخاب کردیم و نشستیم روی نیمکتی روبه‌روی هم. هنوز خسته‌ی راه بودیم و نفس‌هامان آرام نگرفته بود که چشمم افتاد به سه جوان که متفاوت از دیگران لباس پوشیده و از سمت شرقی بوستان به سمت ما می‌آمدند.

پسرهای جوان پیراهن‌های دامن کوتاه ـ تا ناف‌ـ و خوش فرمی را که نشان «D&G» روی آنها نقش بسته بود، به‌تن داشتند و هرسه هم شلوار ورزشی تنگ و چسبان پوشیده بودند. چیزی که بسیار زننده و آزاردهنده به نظر می‌آمد، بند تنبان یا همان بند شلوارهایشان بود. بندهای بافته شده با منگوله‌های درشت و نخ‌ریش که به‌طرز ناخوشایندی از زیر نافشان تا... آویزان بود. در نگاه اول بیننده حس می‌کرد که آنها شاید زیپ شلوارشان باز شده و....

      

با دیدن این صحنه گله‌مند از پدرها و مادرهایی شدم که فرزندانشان را بی‌نظارت پای شبکه‌های ماهواره‌ای نشانده‌اند و به دشمنان آنها نفرین کردم که با روش شیطانی و جذاب نسل جوان ما را به سمت بی‌غیرتی و بی‌تعصبی سوق داده‌اند. از این نوع پوشیدن را مردان با غیرت ایرانی در محیط خانه هم ابا دارند، در حالی‌که جوان ایران به تقلید از بیگانه، به‌آن افتخار کرده و در منظر دیگران بی‌پروا می پوشد. این بی‌حیایی حاصل دوری از فرهنگ ایرانی و پذیرش فرهنگ بیگانه است که باید مسئولان فرهنگی و دینی چاره‌ای برای آن بیایندیشند.

خوبه جوان ایرانی مسلمان این سفارش رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) را مد نظر قرار دهد:

کلام نور:  عَنِ الصَّادِقِ ع قَالَ إِنَّهُ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِهِ قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ لَا تَلْبَسُوا لِبَاسَ أَعْدَائِی وَ لَا تَطْعَمُوا مَطَاعِمَ أَعْدَائِی وَ لَا تَسْلُکُوا مَسَالِکَ أَعْدَائِی فَتَکُونُوا أَعْدَائِی کَمَا هُمْ أَعْدَائِی خداوند عزّوجل به پیامبرى از پیامبرانش وحى فرمود که به مؤمنین بگو: لباس دشمنان مرا نپوشید و غذای دشمنانم را نخورید و روش دشمنان مرا پیش نگیرید، پس شما نیز دشمن من خواهید شد، همان طورى که آنها دشمن من هستند. (علل الشرایع، ج2ص348)

امام صادق(ع): برای خواری مرد همین بس که لباس انگشت‌نما و بدنام‌کننده بپوشد.(مکارم الاخلاق، ص116)

دردناک‌تر اینکه گاهی جوان مسلمان را هم می‌بینیم که با همین شلوارها و قیافه‌ها به مساجد می‌آیند و به نماز می‌ایستند. فریب‌خورده‌اند یا سرباز شیطان، الله اعلم.

  • علی اعوانی

پوشش دینی

لباس غیر اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی