جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

آقازاده‌ها و عدم لغو تحریم‌ها!

تا کی منتظر باشیم: همین چند روز پیش بود که شنیدیم جناب آقای روحانی در استان خوزستان گفتند: «عده‌ای به خاطر منافع شخصی مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند؛ خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛ به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند.«

این حرف‌های رئیس جمهور محترم مرا به یاد حرف‌های آقای احمدی‌نژاد ـ رئیس جمهور سابق کشورمان ـ انداخت که در خصوص بدهکاران بانکی در اواخر سال 1391 داستان بگم‌بگم را بر سر زبان‌ها انداخت.

اواخر سال 1391 بود که آقای احمدی‌نژاد طی سخنانی اظهار کرد که 300 نفر 60 درصد سرمایه مردم را در اختیار دارند و بدهی‌هایشان را به بانک‌ها پس نمی‌دهند و به‌دنبال این اظهرات نامه نگاری‌هایی بین قوه قضاییه و قوه مجریه آغاز شد.

چراغ نامه‌ی اول را آقای محسنی اژه‌ای ـ در جایگاه دادستان کل کشور ـ به رئیس جمهور نوشت و از او خواست تا اسامی 300 نفر بدهکار بانکی را که  60 درصد پول‌های کشور را بلوکه کرده‌اند، اعلام کند تا دستگاه قضایی برای پیگیری آنها وارد عمل شود. البته بعدها سندی رو شد که آقای احمدی نژاد دو سال قبل طی فهرستی این افراد را به قوه‌ی قضائیه معرفی کرده،‌ لیکن گفتند که این فهرست همان نام 250نفره است که در سال 1390 رئیس دولت دهم از ارسال آن به قوه‌ی قضائیه خبر داده بود. هرچه بود، عمر دولت دهم به پایان رسید و مردم متوجه نشدند که بدهکاران بانکی چند نفر بودند و میزان بدهی آنها چقدر بود؟!

          
   

البته رئیس محترم دولت یازدهم آنها 30را  نفر اعلام کرده و گفته که 80% معوقات بانکی در اختیار آنهاست. ایشان این را هم گفته که بعضی‌ها مخالف لغو تحریم‌ها هستند وقول داده در آینده آنها را به مردم معرفی کند.

چه کسانی مخالف لغو تحریم هستند؟ سخنان این دو رئیس محترم دولت را کنار هم که می‌گذاریم، معلوم می‌شود، کسانی در پشت پرده قرار دارند که منافع آنها در برقرار تحریم‌هاست و حتی رؤسای قوه‌‌ی مجریه هم محضوراتی برای معرفی آنها دارند. از خودمان پرسیدم که آنها چه کسانی هستند. پاسخ دادیم:

رانت‌خواران: افرادی که به یمن آشنایی با فلان مسئول یا وزیر می‌توانند از رانت‌های دوهزار میلیارد تومانی ـ مثل همین اتفاقی که دو سه هفته قبل در وزارت صنعت و معدن رخ داد ـ و یا بابک زنجانی‌ها،‌شهرام جزایری‌ها و....

آقازاده‌ها: حتماً شما این اظهارات نیک‌آهنگ کوثر ـ کاریکاتوریست خارج نشین ـ‌ را به خاطر دارید که با اشاره به فایل صوتی‌اش با مهدی هاشمی بهرمانی گفت که: مهدی هاشمی در سییزدهم اکتبر 2010 ا زتلفن دوبی خود به من زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد... البته مهدی هاشمی نه تنها پاسخ این درخواست را نداد، بلکه پرونده‌های وی در خصوص دانشگاه آزاد، قرارداد کرسنت و... تا کنون سر به سامان نبرده تا آقازاده‌های دیگری هم مثل مهدی خزعلی و... با جرئت و... دنبال برقراری تحریم‌ها باشند.

                      
                  
جناب آقای رئیس جمهور!
حالا که مردم به مثابه قربانی هستند که با «تیغ تحریم» هم در عزا و هم در عروسی ذبح می‌شوند! از شما تقاضا می‌کنیم به حرمت جدتان هرچه سریع‌تر سکوت را بشکنید و نام بدهکاران بانکی و مخالفان لغو تحریم‌ها را به مردم معرفی کنید!
به‌امید روزی که شفافیت‌ها و محرم شدن مردم در امور کشور شر رانت‌خواران و آقازاده‌های مزاحم را از سر کشور دفع کند.

نظرات  (۱)

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
آقازاده‌ها و عدم لغو تحریم‌ها! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/21600 
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام باقر (علیه‌السّلام): همواره در سحرگاهان تا طلوع خورشید دعا کنید، زیرا این وقتی است که در آن، درهای آسمان باز می‌شود و روزی‌ها تقسیم می‌گردد و حاجت‌های بزرگ برآورده می‌شود.‌"

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی