جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

شکم‌ها را باید سنگ ببندیم!

ساده‌زیستی عامل توسعه: جناب جرجی زیدان، محقق و مورخ لبنانی مسیحی در کتاب «تاریخ تمدن اسلام» می‌نویسد: وقتی پیامبر اسلام(ص) نامه‌ای به امپراتور روم نوشت، آن را به صحابی خویش، جناب دحیه‌ی کلبی سپرد تا به روم ببرد. دحیه‌ی کلبی خوراکش شیر شتر بود و خوراک شترش هم علف بیان. وقتی سواره بود، جُل شتر را به‌عنوان تشک استفاده می‌کرد و هنگام خواب، همان جل رواندازش می‌شد. سفیر پیامبر خاتم(ص) برای بردن نامه به امپراتور روم هیچ هزینه‌ای را به حکومت اسلامی تحمیل نکرد. همین ساده زیستی مسلمانان بود که باعث شد آوازه‌ی اسلام در کم‌تر از یک قرن سراسر عالم را بگیرد.

خبرهای نه چندان خوشایند: اگرچه چندین سال است تکلیف لایحه‌ی نحوه‌ی اعلام دارایی مسئولان دولتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال خاک خوردن است و اراده‌ای هم برای تصویب آن مشاهده نمی‌شود، لیکن این مسئله در سال‌های گذشته دست و پا شکسته انجام شده و اعلام دارایی دولت‌مردان یک رویه در کشور شده است. امروزه بعد از گذشت شش ماه از استقرار دولت تدبیر و امید، براساس اعلام جناب پیرموذن از خانه‌ی ملت، تاکنون هفت تن از وزرا دارایی‌شان را اعلام نکرده‌اند. از وزاریی هم که دارایی‌شان را اعلام کرده‌اند،

 

براساس اعلام جناب جواد کریمی قدوسی، نماینده‌ی محترم مشهد، در میان وزاری تدبیر و امید، کسانی هستند که دارایی‌شان از هزار میلیارد تومان فراتر می‌رود. وزیری که به‌تنهایی دارایی‌اش به اندازه‌ی دارایی وزاری کابینه‌ی دولت دهم و حتی بیشتر می‌شود.

همه می‌دانیم که حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در رهنمودهایشان به رؤسای محترم جمهور از آنها خواسته‌اند کسانی را برای مسئولیت انتخاب کنید که طعم فقر را چشیده باشند. حال چگونه وزیری که دارایی‌اش هزار میلیارد تومان می‌شود، می‌تواند از حساب و کتاب آنها فارغ و یا او که طعم چرب و شیرین دنیا را چشیده، بفهمد که فقیر و ندار ـ کسی که تمام امیدش به شندرغاز یارانه‌ی ماهانه است ـ یعنی چه؟!

وقتی در خبر‌ها می‌خوانیم جناب وزیر 69ساله‌ی دولت تدبیر و امید ـ آقای محمد رضا نعمت‌زاده ـ در طول 4 سال فعالیت غیردولتی به‌همراه تعدادی از بستگانش دوازده شرکت معتبر در حوزه‌ی صنعت و معدن تأسیس و عضو هیئت مدیره و سهامدار آنهاست ـ شرکت‌های رسا فارمد به شماره ثبت ۳۳۳.۷۹، پلیمری پویا جم خاورمیانه به شماره ثبت ۴۳۳۷۳۷، ارگ شیمی پارسا به شماره ثبت ۳۴۱۷۶۳، مهندسی توسعه پترو فرآیند کرخه به شماره ثبت ۴۳۵۵۳۵، الوند پترو انرژی کیش به شماره ثبت ۱۰۲۳۳، هرمزان تجارت گستر کیش به شماره ثبت ۱۰۲۴۹، برق انرژی پاینده جم به شماره ثبت ۴۳۲۴۴۵، توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا به شماره ثبت ۴۲۶۵۸۲، توسعه نگین مکران به شماره ثبت ۴۲۶۸۶۸، توسعه صنعت نعمت به شماره ثبت ۴۰۸۱۲۵، تولید برق دژپل انرژی به شماره ثبت ۴۲۶۰۴۹ و شرکت کیمیا صنایع دالاهو به شماره ثبت ۲۹۲۰۳۰ ـ چگونه باورمان بیاید که ویژه‌خواری دوهزار میلیارد تومانی دو سه ماه قبل، در وزارت فخیمه‌ی ایشان ارتباطی با این قضایا ندارد. آیا می‌شود انتظار داشت این وزاری محترم فرصتی برای فکر کردن به مردم داشته باشند؟!

نتیجه: به‌نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال بایستی شکم‌هایمان را برای سنگ بستن آماده کنیم. آنهایی که راه ثروت‌اندوزی را بلد نبودند، در دولت قبلی تورم را به 40% رساندند. حال که بعضی‌ها در این وادی هنرمندند و حساب و کتاب دارایی‌شان سر به فلک می‌زند، چه خواهند کرد؟! الله اعلم!


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی