جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

مزدوران بومی

شنیده‌های من: سال 1358 در کلاس تفسیر قرآن کریم از جناب سروان جوادی ـ استاد تفسیر ـ شنیدم که می‌گفت: برای دوره‌ی تکمیل تخصصی در رسته‌ی آتش‌نشانی از نیروی هوایی راهی کشور انگلستان شدم. ایام دوره، روزی برحسب اتفاق در ساعت استراحت به‌دنبال یکی از هم‌دوره‌ای‌هایم می‌گشتم که درِ یکی از اتاق‌های دانشکده را گشودم، در ناباوری دیدم دانشجوی سیاه‌پوست آفریقایی به‌تنهایی نشسته و استاد برجسته‌ی دانشگاه انگلیسی به او درس می‌دهد.

با نگاه غیض‌آلود استاد سریع در را بستم و رفتم دنبال کارم. از اینکه یک استاد بلند مرتبه، کسی که به‌سختی برای پاسخ به سؤال، وقت به دانشجویان می‌داد، چگونه یک سیاه‌پوست را به‌تنهایی آموزش می‌دهد، تمام هوش و حواسم را به‌خود جلب کرد. شب ماجرا را با یکی از ایرانی‌ها در میان گذاشتم و به پیشنهاد وی قرار شد از هم‌اتاقی انگلیسی‌مان در این خصوص سؤال کنیم. رفیق انگلیسی وقت سؤال ما را شنید، گفت: ـ فضولی تو این‌کارها نکنید و سرتان به درس و مشق خودتان باشد. اینها جزو مسایل سیاسی کشور من هست و کسی مجاز به افشای آنها نیست.


         

حرف دوست انگلیسی بیشتر فکر و ذهنم را به خود مشغول کرد. نگاهی به هم‌دوره‌ای ایرانیم کردم. با زیرکی فهمید و به فارسی گفت: نگران نباش!‌هر طوری شده از زیر زبانش بیرون خواهم کشید. فردای آن روز دانشجوی انگلیسی را به صرف شام در غذاخوری داخل شهر دعوت کرد و باهم رفتیم. کله‌ی انگلیسی احمق با نوشیدنی‌های مسکر که داغ شد، سؤال را دوباره از او پرسیدیم. گفت: این آفریقای‌ها و بعضی‌های دیگر از سایر کشورها بعد از برگشت به کشورشان، نماینده‌های غیررسمی ملکه‌ی انگلستان در کشورهایشان خواهند بود و حرف‌های ما را به‌زیان بومی به مردم‌شان خواهند زد و کارهایی را که ما می‌خواهیم در پست‌های مهم کشورشان برایمان انجام خواهند داد، مثل امضای قراردادها و....

بعد از آنکه به‌هوش آمد و فهمید که چه گافی داده، گفت که از این اتفاق چیزی به‌کسی نگویید. اگر نهادهای اطلاعاتی بویی از این حرف‌های ما ببرند، هر سه نفرمان را نابود خواهند کرد.

مشاهدات امروز: بعد از گذشت بیش از سه دهه وقتی تحلیل‌های اندیشکده‌ی آمریکایی مطالعات جهان اسلام را می‌خواندم به برنامه‌ی درازمدت استکبار جهانی در غارت جهان سوم دست‌مریزاد گفتم. البته این اندیشکده در تحلیل‌هایش خطر انقلاب اسلامی را به جهانخواران گوشزد کرده و می‌خواهد به هر طریقی شده، جلوِ پیشرفت آن را بگیرند.

در مقاله‌ای از زبان رئیس سابق سازمان سیا می‌نویسد: نوکرهایی را که ما تربیت کرده بودیم و قرار بود حرف‌های ما را به زبان بومی به مردم کشورشان منتقل کنند، اکنون در جهان اسلام منفعل شده و شرمنده‌اند. آنها به ما پیام می‌دهند، ما به‌دلیل اینکه از ارزش‌ها وخواسته‌های شما دفاع می‌کردیم، منفور و ترد شده‌ایم.

متأسفانه امروز در جهان سوم، بلکه کشورمان هم شاهدیم بعضی از این نوکران دست‌پرورده‌ی استکبار جهانی برای اثبات نوکری و خدمت به ارباب‌هایشان، همچنان در جایگاه آدم‌های آنها حرف‌هایشان را بلغور می‌کنند. اینان از توهین به عقاید و مقدسات امت مسلمان گرفته تا حرف‌های فتنه‌انگیز را هرروز به بهانه‌ای در روزنامه‌ها و... تکرار و از فضاهای ایجاد شده بهره می‌گیرند. ضروری است اهل قلم پرده از وابستگی و خیانت این نوکران بردارند.

.

نظرات  (۲)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/36893
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

  • محمدمهدی باقری
  • سلام برادر
    خدا قوت
    واقعا قشنگ بود
    احسنت
    خیلی خوشحالم که بین این همه وب به شما هدایت شدم
    بنده هم وب حقیری دارم
    خوشحال میشم قدم رنجه فرمایید و نظر خودتون رو بگویید و اگر لایق دونستید تبادل لینک کنیم
    منتظرتم دادا
    امیدوارم که بیای
    مواظب خودت باش
    یا علی مدد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی