جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

راز پنهان بودن قبر زهرا(س) چیست؟

عباس، عموی حضرت زهرا(س) در آخرین روز حیات بانو به ملاقات وی آمد. حضرت فاطمه به امیر المؤمنین(ع) فرمود که حال و حوصله‌ی ملاقات ندارد. امام(ع) به حسنین فرمود: بروید و به عموی خود بگویید که مادرمان کسی را برای ملاقات نمی‌پذیرد. 

عباس، از اینکه بعد از وفات رسول خدا(ص) زهرا(س) را در سختی‌ها و مقابل ظالمان تنها گذاشته بود، پشت درِ خانه‌ی زهرا(س) زار زد و گریست. حسن و حسین هم با او گریستند. عباس رفت و کسی را سراغ علی(ع) فرستاد. قاصد گفت: می‌دانم که روزهای آخر زندگانی زهراست. می‌خواهم در تشییع جنازه و دفن و کفن وی شرکت کنم.

علی(ع) پاسخ داد: به عمویم بگو که زهرا چنین وصیت کرده است:

لا یشهد احدٌ جنازتی من هولاء الذین ظلمونی و اخذوا حقی فانهم عدوی و عدو رسول‌(ص) و لاتترک ان یصلی علیّ احد منهم و لا من اتباعهم وادفنّی فی اللیل اذا هدأت العیون و نامت الابصار.

اجازه ندهی هیچ یک از افرادی که در حقم ستم روا داشتند در تشییع جنازه‌ام حاضر شوند، زیرا آنان دشمنانِ خدا و رسولند و رخصت ندهی هیچ کدام از آنان یا هوادارنشان بر جنازه‌ام نماز بگزارند و شبانگاه، آن زمان که دیدگان مردم آرامش یافت و چشم‌ها به‌خواب رفت، مرا به خاک بسپار! (بحار الانوار، ج 43، ص 192)

زهرا(س) با این وصیت خواست که نسل‌های آینده بپرسند که چرا قبر دردانه‌ی پیامبر(ص)، کسی که رضایت او رضایت خدا و رسول اوست، غضبش غضب خدا و رسول را در پی دارد، پنهان مانده است؟

چرا او را شبانه غسل دادند؟

چرا مخفیانه کفن و دفنش کردند؟ چرا

چرا شبانه او را تشییع غریبانه کردند؟

چرا؟ چرا؟ چرا؟

زهرا(س)‌ می‌خواست چهره‌ی غاصبان خلافت، متعرضان به حریم الهی ـ خانه‌ای که جناب جبرائیل با اذن بدان وارد می‌شد ـ به یغما برندگان ارثش، به ساکتین و مشاهده کنندگان فتنه و... درس ایستادگی در پای ولایت و امام زمان را بدهد که داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی