جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

انقلاب اسلامی و ظهور

روایت اول: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیُوطِئُونَ لِلْمَهْدِیِّ یَعْنِی سُلْطَانَهُ هَذَا حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحِیحٌ رَوَتْهُ الثِّقَاتُ وَ الْأَثْبَاتُ أَخْرَجَهُ الْحَافِظُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ بْنُ مَاجَةَ الْقَزْوِینِیُّ فِی سُنَنِه؛ مردمی از مشرق بر می‌خیزند و حکومت را برای مهدی(عج) آماده می‌کنند‏.... (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏51، ص: 87)

توجه: این حدیث و احادیث مانند آن که با واژه‌هایی از قبیل «من المشرق»، «اهل القم»، «سید الخراسانی»، «سید یمانی»، «دجال» و... در منابع روایی قابل بازیابی هستند، وقوع انقلاب اسلامی را قطعی و آن را مقدمه‌ی ظهور امام مهدی(عج) می‌دانند.

روایت دوم: حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی به نقل از یکی از ائمه‌ی محترم جماعات شهر سلماس: در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی در میدان شهدای قم علامه‌ی طباطبایی را دیدم که در حال رفتن به خانه‌ی امام خمینی(ره) بودند. خودم را به ایشان رساندم و پرسیدم: این انقلاب را چطور می‌بینید؟ لحظه‌ای تأمل کردند و سرمبارکشان را بالا آورده و فرمودند: «این انقلاب متصل می‌شود به ظهور آقا امام زمان». (منبع: رجانیوز، خبر 79607)


                             

روایت سوم: آیت‌الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش به نقل از علی‌محمد بشارتی، وزیر اسبق کشور: تابستان سال 1358، زمانی که مسئول اطلاعات سپاه بودم، گزارشی داشتیم که آقای شریعتمداری در مشهد گفته بود: «من بالاخره علیه امام اعلام جنگ می‌کنم من خدمت امام رسیدم و ضمن ارائه‌ی گزارش، خبر مورد نظر را هم گفتم. ایشان سرش پایین بود و گوش می‌داد. این جمله را که گفتم، سر بلند کرد و فرمود: «اینها چه می‌گویند؟! پیروزی ما را خدا تضمین کرده است. ما موفق می‌شویم!در اینجا حکومت اسلامی تشکیل می‌دهیم و پرچم را به صاحب پرچم می‌سپاریم» پرسیدم: خودتان؟! امام سکوت کردند و جواب ندادند.

روایت چهارم: آیت‌الله فاطمی‌نیا به نقل از آیت‌الله امجد و سه شخصیت دیگر: سال 1361 وقتی آقای منتظری به‌عنوان قائم مقام رهبری معرفی شدند، ما نگران شدیم و رفتیم خدمت آقای بهاءالدینی، سؤال کردیم: آقا رهبر آینده‌ی انقلاب اسلامی کیست؟ فرمودند: این آقا ]آقای منتظری[ نمی‌شود. پرسیدیم: رهبر آینده کیست؟ فرمود: «همه‌ی امید ما فرزند عزیز زهراست.» و مشخصات مقام معظم رهبری را کامل گفتند و دو سه بار تکرار کردند: «حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای».

آیت‌الله فاطمی‌نیا در ادامه می‌افزاید: بعد از رحلت امام خمینی مقام معظم رهبری به ملاقات آیت‌الله بهاءالدینی رفتند. در حضور بسیجیان، آیت‌الله بهاءالدینی اصرار کردند که دست مقام معظم رهبری را ببوسند. ایشان اجازه ندادند. آیت‌الله بهاءالدینی فرمودند:‌ »اجازه دهید تا من دستتان را ببوسم تا فردا که به محضر جده‌ام زهرا مشرف شدم، به ایشان عرض کنم، دست ولیّم را بوسیدم.» (روزنامه‌ی کیهان، 30/9/1388 شماره 19540 ص3 به نقل از آیت‌الله فاطمی‌نیا).

روایت پنجم: حجت‌الاسلام علی رضا پناهیان: در خاطره‌ای نسبت به شهید اندرزگو می‌گوید: شهید اندرزگو قبل از اینکه به شهادت برسد به همسرش گفته بود: «من می‌دانم که این انقلاب پیروز می‌شود و امام بر می‌گردد به ایران» همسرش از ظهوری سؤال می‌کند، شهید اندرزگو می‌گوید: «نه، امام به ظهور نمی‌رسد، اما بعد از او یک سید روحانی، زمام امور را به‌دست می‌گیرد به اسم سید علی.»

همسرش می‌گوید: حتماً تویی؟! شهید سیدعلی اندرزگو می‌گوید: «نه، من قبل از اینکه امام به ایران بیاید شهید می‌شوم؛ او یک فرد دیگر است.» (منبع: راه فردا، سعید اصفهانیان به نقل از www.leader-khamenei.com/religious/madaviat/699).

روایت ششم: علامه‌ی کورانی در کتاب عصر ظهور با تحلیل حدیث امام باقر(ع) در خصوص وقوع انقلاب اسلامی می‌نویسد: «امام باقر(ع) فاصله‌ی بین آغاز انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت مهدی(عج) حداکثر به‌اندازه‌ی عمر یک انسان معمولی خواهد بود».

روایت هفتم: حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و تبیین عصر حاضر: «همان‌طور که برای حضرت مهدی(عج) یک غیبت صغر و یک غیبت کبرا است، یعنی درست مانند آفتاب، وقتی می‌خواهد پنهان شود، ابتدا قرص خورشید پشت افق پنهان می‌شود، ولی هوا نیمه روشن است و کم‌کم این روشنایی برچیده و تاریک می شود. برای ظهورش هم یک ظهور صغرا و یک ظهور کبرا است. مانند موقعی که آفتاب می‌خواهد طلوع کند، قرص خورشید هنوز پیدا نشده، اما هوا نیمه روشن است و بعد خورشید دیده می‌شود.»... « ما به‌سوی ظهور کبرا پیش می‌رویم، اگر می‌خواهیم به آن ظهور کمک کنیم، این ظهور صغرا را توسعه دهیم» (منبع:‌ فصلنامه‌ی انتظار،‌پاییز 1381، شماره 5) .

هشدار: عزیز منتظر! حال که بنابر رهنمودهای ائمه‌ی هدی(ع) و مشاهده‌ی اهل ادب و عرفان در آیینه‌ی جام جهان‌بین، قضای الهی بر این قرار گرفته تا من و شما در عصری متولد شویم که عصر ظهور باشد، باید بدانیم که این قضا زمانی تقدیر خواهد شد که ما هم بخواهیم ـ ان الله لایغیر بقوم حتی یغیر ما بانفسهم ـ پس بیایید با عمل به توسعه‌ی بزرگان دین و حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، در وقوع ظهور کبرا سهیم باشیم! شاید ما هم فیوضات رحمانی آن عصر را درک کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی