جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

ما و امام حسین(ع)

در شرح وقایع روز عاشورا می‌خوانیم: وقتی جناب علی‌اکبر(ع) در معرکه‌ی نبرد از اسب به‌زمین افتاد، امام حسین(ع) به یاری وی آمد. از اسب پیاده شده و صورت بر صورت جوانش نهاد و فرمود: «یا علی! علی الدنیا بعدک العفا؛ علی جان! بعد از تو خاک بر سر دنیا» سپس برخاست و خطاب به جوانان بنی‌هاشم فرمود: «احملوا اخاکم؛ برادرتان را بر دارید.» پیرو همین خطاب است که امروز ما می‌خوانیم:‌جوانان بنی هاشم بیایید/ علی را بر در خیمه رسانید.

فقهای معظم شیعه و کارشناسان تاریخ و فقه مذهب نورانی شیعه در خصوص اینکه چرا اباعبدالله الحسین(ع) برخلاف سایر شهدا، خودشان علی‌اکبر(ع) را به سمت خیمه‌ی شهدا نبردند و در آن بحبوحه‌ی نبرد از دیگران خواستند که وی را به خیمه‌ی شهدا ببرند، نوشته‌اند: «مکروه است پدر زیر تابوت جنازه‌ی پسر جوانش برود و امام حسین(ع) برای اجتناب از این مکروه از دیگران خواست که جنازه‌ی علی‌اکبر(ع) را به‌سوی خیمه ببرند


                                    

راستی، عزیز برادر! آیا ما که ادعای دوستی و محبت امام حسین(ع) را با خود یدک می‌کشیم، وقتی در مقابل حرام الهی قرار می‌گیریم، چقدر حسینی فکر می‌کنیم؟! آیا حاضریم به مولایمان اقتدا کنیم و از انجام حرام الهی امتناع کنیم، ‌مکروه‌ها پیشکش؟!

اگر چنین است، پس با چه استدلالی پرچم عزای حسین(ع) را در کنار آنتن ماهواره‌ای که حاوی مطالب شبکه‌های ملحد است و با صراحت و جدیت به دشمنی با حسین(ع) و راه آن حضرت برخاسته،‌ نصب کرده‌ایم. این تناقض در رفتار را از کجا آورده‌ایم. یقین بدانیم که جمع بین دوست و دشمن ـ حسین و یزید ـ ممکن نیست. یا باید در جمع دوستان نشست و یا با دشمن همنوایی کرد. یا باید حسینی بود و حسینی زیست، یا دست ذلت به دست ناپاک یزید سپرد و یزیدی به‌سر برد.

فکر می‌کنید ما و شما در کدامین صف ایستاده‌ایم؟!

امیدوارم خدای تعالی به حرمت خون امام حسین(ع) دست ما را بگیرد و از صف غیرحسین(ع) جدا کند. آمین یا رب العالمین!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی