جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

جالبه

مطالب مذهبی, اجتماعی و فرهنگی

آخرین نظرات

شما را با داعش چه‌کار؟!

این روزها بار دیگر شاهد بودیم که آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مسئولان معاونت امور جوان وزارت ورزش و جوانان مثل سخنان چندروز قبل به مظلوم‌نمایی نسبت به گروهک تروریستی داعش پرداخت. ایشان علت تشکیل داعش را به لعن صحابه از سوی شیعیان نسبت داده و گفته: «از لعنت صحابه به داعش رسیدیم.» و می‌گوید: «قرآن تهدید می‌کند که - لاتنازعوا-، (ولی ما آن) را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی‌ها هم- انجامش را- عبادت می‌دانند! همین- کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه- و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه‌اش این می‌شود- که- ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می‌رسیم


  

فراموش نکردیم که در تیرماه گذشته نیز به هنگام شروع جنایات وحشیانه‌ی داعش در شمال عراق (موصل و تکریت) و هم‌زمان با اظهارات اوباما که داعش را نتیجه‌ی سرکوبگری دولت مالکی علیه سنی‌ها دانسته بود، آقای هاشمی در اظهاراتی سؤال‌برانگیز مدعی شد: «دل مردم عراق با دولت عراق نبوده که داعش توانسته پیشروی کند.» این اظهارات یک ماه پس از آن بود که مردم عراق برخلاف میل آمریکا و رژیم سعودی ضمن مشارکت گسترده در انتخابات، پارلمان جدید را انتخاب کرده بودند.دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی مذموم است.

سؤال از آقای هاشمی این است که آیا ایجاد داعش محصول اختلاف شیعه و سنی است یا سرمایه‌گذاری وهابیون از خدا بی‌خبر (دشمن دین و قرآن) و برخی رژیم‌های همسو به‌ویژه رژیم صهیونیستی در کنار مدیریت سرویس‌های جاسوسی غرب؟ اگر داعش نماد سنی‌ها بود، چرا در کنار قتل عام شیعیان، بارها به قتل عام سنی‌ها، ایزدی‌ها، مسیحی‌ها و کردها- در عراق و سوریه دست زد؟! آقای هاشمی پیش از این در جریان تدارک آمریکا برای حمله به سوریه به بهانه‌ی استفاده‌ی دولت اسد از تسلیحات شیمیایی نیز- که بعداً معلوم شد کار تروریست‌ها بوده- هم‌زبان با غربی‌ها دولت سوریه را متهم کرد.

در خصوص اینکه داعش محصول لعنت بر صحابه‌ی غاصب و برگزاری مجالس عمرکشون بوده یا ریشه در جای دیگر دارد، خوب است آقای رفسنجانی و دوستانشان به این چند خبر عنایت کنند:

·    یک عضو حزب سوسیال دموکرات شورای شهر مالمو سوئد معتقد است داعش را موساد خلق کرده است. وی با درج این مطلب در شبکه اجتماعی فیسبوک که در روزنامه «سیداسونزکان» سوئد نیز منتشر شده، نوشته: رژیم صهیونیستی گروه تروریستی داعش را برای راه انداختن جنگ و کشتار مسلمانان آموزش داده است.

·      به گزارش عصر ایران، به نقل از روزنامه‌ی صهیونیستی تایمز اسرائیل، «آذریان گابا» در این پیام خود نوشت: "داعش توسط سازمان جاسوسی اطلاعاتی اسرائیل (موساد) آموزش می‌بیند، این مسلمانان نبودند که جنگ را راه انداختند، آنها بازیچه اشخاص دیگر شده‌اند

·     روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از وجود یک ستاد عملیاتی تابع موساد در استان الانبار خبر داده که مأموریت آن،‌ حمایت اطلاعاتی از تروریست‌های داعش است.

·    وزیر اوقاف مصر در واکنش به دعوت سلفی‌های مصر از مردم برای برگزاری تظاهرات و بالا بردن قرآن‌ها در روز هفتم آذر گفت: دعوت به بالا بردن قرآن‌ها تجاوز به قداست کتاب و خیانت است. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه روزنامه "الدستور مصر" محمد مختار جمعه افزود: دعوت به بالا بردن قرآنها تحت عناوین سیاسی یا حزبی در واقع بی‌پروایی محض است، چنین دعوت‌هایی خبیث و گناه است و در پرتو منافع گروههایی قرار می‌گیرد که از سلفی‌ها حمایت مالی می‌کنند و آنها با این اقدام خود، تصویر ذهنی- تاریخی خوارج را دوباره زنده می‌کنند. جبهه سلفی‌های مصر چند روز پیش در یک دعوت به برگزاری تظاهرات و بالا بردن قرآن‌ها در روز هفتم آذر علیه حکومت مصر و آزادی بازداشت شدگان این جبهه دعوت کرده بود.

هم جناب آقای رفسنجانی و هم همه‌ی شیعیان به‌خوبی می‌دانند که لعنت ایجادکنندگان انحراف در مسیر حق، یاوران ظلم، غاصبان ولایت، معارضان با حق، کشندگان امام حسین(ع) و... در زبان خدای تعالی آمده و اگر اینها باعث ایجاد داعش و القاعده بوده، بایستی صدها سال قبل این گروه‌های شیطانی پدیدار می‌شدند.

ای کاش گرایش‌های سیاسی باعث نشود که ما مجبور به تغییر در باورهای دینی‌مان شویم.

نظرات  (۳)

  • مهدی قویدل
  • با سلام 
    این که داعش را آمریکا پشتیبانی می کند حرفی نیست ولی حرف اکبر آقا بد نیست خیلی ها در ایران دوست دارند همیشه بین شیعه و سنی اختلاف باشد بد نیست نگاهی به ترکیه بیاندازیم تا ببینیم چگونه شیعه و سنی و علوی به خوبی در کنار هم زندگی می کنند.
    لعنت بر هر کسی که بین شیعه و سنی اختلاف می اندازد.
    پاسخ:
    جناب قویدل! ما هم به‌شدت بر این مسئله معتقدیم که لعنت بر کسی که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند. اما یادمان باشد که بهای اتحاد زیرپا گذاشتن اصول نیست. در اینکه ما به‌وجود آمدن داعش و القاعده و وهابیت را در لعنت بر سران ظلم و ایجاد کنندگان انحراف در بینش مسلمانان که از آموزه‌های قرآنی است،‌بدانیم، اشتباه محض است.
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " شما را با داعش چه کار؟! "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/36466
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام علی (علیه‌السّلام): دوستی کسانی که به خاطر خدا دوستند ادامه پیدا می‌کند، چون عامل آن دوستی، دائمی است [ولی] دوستی برادرانی که به خاطر دنیا دوست شده‌اند بریده می‌شود، زیرا عوامل آن دوستی‌ها زود از بین می‌رود."
    یا علی
  • حسین غضنفری
  • حضرت آقا توهین و سب به شخصیت های اهل سنت را حرام دانستند، شوخی های زشت جنسی و بی ادبی های معمول مراسم عمرکشون که دیگر جای خود دارد! این نوشته ی شما رنگ و بوی دفاع از لعن و عمرکشون دارد برادر! مهم نیست منظور و نیت شما چه بوده، مهم این است که عموم خوانندگان اینطور برداشت میکنند که عمرکشون "هیچ" ربطی به تندروی های وهابیون ندارد! در حالی که اینطور نیست، و قطعا از تندروی های این فرقه ی بی ادب و بی تربیت از شیعیان در تهییج احساسات وهابیون استفاده میشه، و بالعکسش هم صادقه. مطلب شیعیان اسرائیلی در سایت من راجع به همین جماعت هست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی